Bremen

12. září 2010 v 17:39 | peter |  Bremen

Bremen





Země: Německo
Kategorie: Transatlantický parník
Třída: Bremen









SS Bremen v roce 1929 byl jedním z dvojice zaoceánských parníků postavených pro Norddeutscher Lloyd line (NDL) pro transatlantické služby pro cestující. Bremen byl pozoruhodný pro jeho nízký efektivní profil moderního designu. Jeho sestra byla loď Europa, po druhé světové válce přejmenovaná na Liberté. Německá dvojice započala budování velkých a rychlých parníků od roku 1930. Byla čtvrtou lodí společnosti NDL nesoucí jméno Bremen.

Konstrukce a design


Bremen byl postaven v nové německé loďařské společnosti Deutsche Schiff und Maschinenbau AG- . Byl postaven z 7000 tun vysoce-pevnostní oceli s 52 kg / mm ² (500 N / mm ²), což umožňilo úsporu hmotnosti přibližně 800 tun na struktuře. Byl také první komerční loď navržena s hruškovitou přídí . Stavbu zahájil 2.8.1928 prezident Paul von Hindenburg . SS Bremen a její sesterská loď SS Europa byly považovány v té době za nejmodernější lodě na světě. Díky vysoké rychlosti, komfortu a luxusu, měly vysoké nároky na technický personál. Každá loď musela mít posádku asi 170 mužů.
Jak na jeho sesterské lodi Europa, tak i Bremen měl katapult na horní palubě mezi oběma komíny s malým hydroplánem, který usnadňoval rychlejší poštovní služby. Letoun byl vypuštěn z lodi několik hodin před příjezdem.
Kotle a strojní zařízení byly navrženy profesorem Dr. Gustavem Bauerem. Bremen měl čtyři vodotěsný kotelny.
SS Bremen měl čtyři turbíny, které mohly generovat zhruba 135.000 SHP. Každý z nich měl vysoký tlak, středotlaké, nízkotlaké a reverzní turbíny. V opačném směru, 65% příkonu bylo k dispozici. Při cestovní rychlosti turbíny produkovaly 1800 ot / min, zatímco vrtule z 180 ot / min pro výkon 84.000 SHP. Čtyři lodní šrouby byly z bronzu a měly průměr 5 m, rozteč 5.2 m a vážily 17 tun každý. Na palubě bylo celkem 420 elektrických motorů, kolem 21.000 světel, elektrické vařiče a 20 výtahů.

Druhá světová válka


Dne 26. srpna 1939, v očekávání invaze do Polska, Kriegsmarine vydala příkaz k návratu všech německých obchodních lodí zpátky do německých přístavů. Parník Bremen plul v té době přes Atlantik západním směrem a chyběly mu již jen dva dny cesty do New Yorku. Kapitán se rozhodl pokračovat do cíle, aby tam vysadil 1770 cestujících. Poté loď z New Yorku odplula, aniž by tam nabrala další pasažéry. Na zpáteční cestě využila nepříznivého počasí a své vysoké rychlosti, aby unikla britským válečným lodím, a 6. září dorazila do přístavu Murmansk na severním pobřeží Sovětského svazu. 10. prosince vyrazil parník nejvyšší možnou rychlostí do Bremerhavenu, kam se dostal 13. prosince.
V následujících období loď fungovala jako ubytovací plavidlo. V roce 1941 byl úplně zničen vnitřek lodě poté, co na ní jeden ze členů posádky založil poažár. Dlouhé vyšetřování dospělo k závěru, že důvodem činu byla zášť plavidla, a tudíž že nešlo o sabotáž. Trup lodi byl rozebrán v roce 1946.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 ♥*Anetk@*♥ ♥*Anetk@*♥ | Web | 12. září 2010 v 17:45 | Reagovat

Jak se máš?:)

2 peter peter | E-mail | 12. září 2010 v 17:48 | Reagovat

[1]: Dobře

3 KOUDY KOUDY | 15. září 2010 v 11:56 | Reagovat

čau:) můj blog prošel designovou změnou tak se koukni a dižtak hoď koment:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama